Mat og drikke på Finsehytta

På Finsehytta får du servert klassisk tre-retters middag og frokost med stort utvalg. Vi har også egen lunsjmeny.

Publisert: 09. oktober 2023
Artikkel

Serveringstider

Frokost

• Mandag- Fredag : 08.00-09.00.
  • Lørdag-Søndag: 07:30-09:00.

Frukostbuffeen har et rikelig utval, med noe for en hver smak.

Middag

• 3-retters middag:
  • 1.bordsetning: 19:00- 20:15
  • 2.bordsetning: 21:00-22:00

Ankommer du senere enn 21 ber vi deg gå rett til middag, og sjekke inn i etterpå.

Våre faste middager:

• Hver torsdag har vi komle (raspeballer) med tilbehør
  • Hver lørdag er det buffet med masse utvalg

Lunsjmeny

Vi har lunsjmeny hver dag fra 12:00-16:30.

På lunsjmenyen har vi steinovnsbakt pizza, varm suppe med focaccia og vafler med rømme og syltetøy. Stort sett hver dag tilbyr vi også enten ferske kanelsnurrer, kjeks eller andre kaker. Vi serverer også varme drikker som kaffe, te og kakao med eller uten krem.

Vi har skjenkebevilling med alle rettigheter og Norges høyest liggende microbryggeri; Finse 1223 Microbryggeri.

På samme måte som med maten, er ølet på Finsehytta ”kortreist”. Det er brygget på Finsehytta sitt eget bryggeri av rent og friskt fjellvann, av byggmalt, humleblom og ølgjær.

I resepsjonen får du kjøpt kioskvarer som sjokolade, brus og en del sportsartikler for fjellvandrere, sommer som vinter.

Lokal mat er en del av turen

DNT satser på lokal og bærekraftig mat. Med lokal og sesongbasert mat, bidrar DNTs betjente hytter til at bærekraftig mat, naturopplevelser og matopplevelser går hånd i hånd. DNT samarbeider med blant andre Norges Bondelag og Økologisk Norge, og Innovasjon Norge støtter prosjektet økonomisk.