Til DNT.no forside

FAQ - spørsmål og svar om Finsehytta

Før du sender oss e-post, kanskje finner du svar på ditt spørsmål her:

Publisert: 08. oktober 2023
Artikkel

Kan/må man reservere rom på Finsehytta?

Du kan forhåndsreservere sengeplasser for å være sikret en seng, men det er fullt mulig å komme uanmeldt og få tildelt det som er ledig.

Rom reserveres på vår nettside: https://hyttebestilling.dnt.no/hytte/10929. Merk at romkategorier merket "vis tilgjengelighet" dessverre er fullbooket.

Booking for Finseblues, må gjøres pr epost (vennligst se lenkene til arrangementene for riktig epost-adresse). Da må man forhåndsbestille plass).

Grupper større enn 10 personer må også bestille på e-post.

Kan jeg bestille rom uten helpensjon?

Alle reservasjoner er med fullpensjon. Fullpensjon innebærer 3-retters middag, frokost, 4 skiver niste, termos påfyll og dusj. Dersom du ikke ønsker fullpensjon, kan du ankomme hytta uten reservasjon, men da vil romutvalget være mindre.

Hva skjer om toget er forsinket og jeg ikke rekker middagen?

Vi har to bordsetninger (19:00 og 21:00). Vi gjør det vi kan for at alle skal få middag. Dersom toget er mer enn to timer forsinket og du står i fare for å ikke rekke siste bordsetning, ber vi deg om å ta kontakt med oss på telefon, slik at vi kan finne en løsning sammen.

Hunderom

Bestilling

For å booke overnatting med hund velger du «hunderom» inne på vår online booking. Du skal legge til «Hund på rom» 150,- for hver hund. Dette er et engangsbeløp og ikke pr natt.

Bestill på hyttebestilling.dnt.no

Våre hunderom

Vi har kun 4 sengs og 6 sengs rom til disposisjon for overnatting med hund, disse er plassert i Brebua. Vi har hundebur som kan lånes. Hundene skal IKKE ligge i sengene. Det kan forekomme at rommene blir fylt opp med andre gjester om det er ledige sengeplasser.

Det er dessverre ikke tillatt med hund på rom utover dette, eller i fellesareal.

Hva skjer om det er fullbooket når jeg ankommer?

Da tar vi ut ekstra madrasser og ordner til improviserte sovesaler i fellesområdene.

Er det aktiviteter for barn?

Vi har mange spill og leker for barn på hytta. Det er også mange fine turer som er godt egnet for barn i området rundt Finsehytta.

Hva kan man gjøre på Finse?

Finse tilbyr en rekke gode muligheter for å oppleve naturen i fjellet. Vi har korte og lengre turer. Turer opp til spektakulære fjelltopper og mange andre spennende aktiviteter. Sommerstid kan en sykle Rallarvegen, eller dra på bretur med Jøklagutane.

Må jeg ha med meg sengetøy?

Vi anbefaler å ta med eget sengetøy eller lakenpose. Vi leier også ut sengetøy på Finsehytta, vi selger også miljøvennlig engangssengesett av resirkulert polyester i resepsjonen, samt engangshåndklær.

Er det nødvendig å bli medlem av DNT?

Man må ikke være medlem av DNT for å overnatte her. Dersom man bor i over to døgn på en DNT hytte vil det lønne seg å tegne medlemskap. DNT medlemmer får en rekke rabatter i blant annet DNT butikker, DNT hytter, osv. Som medlem av DNT er man med på å støtte arbeidet for å bevare naturen og å gjøre den godt tilgjengelig for alle.

Kan jeg tilberede mat og ha med egen drikke på hytta?

Vi serverer mat og drikke på hytta. Vi har ikke kjøkken til gjestene og det er ikke mulig å tilberede egen mat her.

Telt

Det er ikke mulig å sette opp telt utenfor Finsehytta eller i Finsebygda. Det er derimot mulig å sove i telt på sørsiden av Finsevann, og det koster ingenting.

Teltere er hjertelig velkommen til å bruke Finsehyttas fasiliteter, som dusjog tørkerom mot betaling. Dersom noen ønsker å bestille middag/frokost er det bare å ta kontakt i resepsjonen. Måltider kan bestilles på dagen.

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem