Brebua - selvbetjeningshytta på Finse

Brebua ligger på tunet til Finsehytta - og er åpen som selvbetjent hytte når Finsehytta holder stengt. Her finnes et stort oppholdsrom, kjøkken, 10 soverom, dusjer og toaletter. Tre av rommene er tilrettelagt for gjester som har med hund.

Publisert: 10. oktober 2023
Artikkel

Om hytta

Brebua har 44 sengeplasser og fungerer som en vanlig selvbetjent DNT hytte når den betjente Finsehytta holder stengt. I de periodene den betjente hytta er åpen, vil rommene på Brebua inngå i kapasiteten til Finsehytta. Dette betyr at det i de fleste perioder av året vil være et overnattingstilbud i DNT-regi på Finse.

Utstyr

Hytta har det du trenger av utstyr for matlaging og et hyggelig opphold, som fullt kjøkkenutstyr, dekketøy og sengeklær. I tillegg vil du finne et godt utvalg av mat på proviantrommet. Det er ikke strøm på hytta, men gass, vedfyring og stearinlys som lyskilde. Veden på hytta skal kun benyttes til fyring i vedovnene, ikke til bål ute. Gjestene ordner selv med matlaging, vannhenting, oppvask, vask av gulv, og ellers rydding av hytta inne og ute. Lakenpose eller eget sengetøy skal alltid brukes ved overnatting. Oppslag med hytteregler og priser finner du på hytta.

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem