Personer som sitter i en sitter på stoler rundt et bord

Legg neste samling til Finsehytta - der vest møter øst

Enten du ønsker å ta med avdelingen, organisasjonen eller bedriftsidrettslaget på skitur, brekurs eller sykkeltur, eller om du ønsker pause fra kollegaer og tilbringe litt tid for deg selv på fjellkontor på Finse, har vi det som passer for deg.

Publisert: 08. oktober 2023
DNTs tilbud

Fem gode grunner til å velge oss

• Enkel transport med Bergensbanen fra vest eller øst
  • Full 5g dekning og wifi på hytta
  • Fine konferansefasiliteter
  • Spennende og skreddersydde aktiviteter
  • DNT-pensjon med 3 retters middag, lunsj og frokost.

Vi hjelper deg

Vi hjelper gjerne til med planlegging av aktiviteter og gjennomføring av tur, uansett om hele oppholdet er her på Finsehytta eller dere velger å ta veien videre til andre hytter.

På Finsehytta har vi fibernett med ypperlig dekning for en vellykket konferanse, og det man skulle trenge av tekniske dubbeditter for å holde møte eller konferanse her. Ta kontakt om du ønsker mer info om utstyr på konferanserommene.

Ta kontakt

❄️ Forslag til vinteropphold

Dag 1 Ankomst

Ta toget fra Bergen eller Oslo. Nyt en 3-retters middag ved ankomst. Drinker og avslapning på kvelden.

Dag 2

Skiseilkurs hele dagen, eller møter på morgenen etterfulgt av fjellskitur til Klemsbu.

Dag 3

En ny dag med skiseiling, eller skitur over hardangerjøkulen med guide.

Dag 4 Avreise

Morgentur, konferanse, eller møter før avreise med tog til Bergen eller Oslo.

Fra kr. 4.558 pr. pers - guidet fjellskitur
Inkl. skiutleie, konferanserom, skiguide en dag og fullpensjon på Finsehytta.

Fra kr. 6.550 pr. pers - skiseiling
Inkl. konferanserom, skiseil-grunnkurs 2 dager og fullpensjon på Finsehytta.

🌞 Forslag til sommeropphold

Dag 1 Ankomst

Dag 2

Konferanse på morgenen, og brevandring på Blåisen på formiddagen.

Dag 3

Sykkeltur! Kombiner møter eller hjemmekontor med en sykkeltur på ettermiddagen til Fagernut. Det er også mulig å bruke hele dagen på å sykle til Flåm.

Dag 4 Avreise

Morgentur til Jomfrunut eller besøk Rallarmuseet før avriese med tog til Bergen eller Oslo.

Fra kr 4725,- pr person
Inkl. sykkelutleie, konferanserom for 2 dager, brevandring med guide og fullpensjon på Finsehytta.

Trenger du et avbrekk fra kontoret?

Flytt hjemmekontoret til fjells!

På Finsehytta kan du kombinere jobb med kjempeflott utsikt, skiturer og frisk fjelluft. I midtukene er det færre folk på Finse og dermed god plass på hytta til å skape fine kontorplasser.

Start dagen med en deilig frokost og skitur eller topptur i vakre omgivelser som gir inspirasjon og påfyll av motivasjon til å få arbeidsoppgavene unnagjort.

Er dere flere kollegaer som ønsker å jobbe sammen en periode kan møterom benyttes.

Konferanserommene på hytta

På hytta har vi tre konferanserom. Rommene Jomfrunut og Kongsnut har plass til maks 20 personer for møter eller konferanser, og er på 26 m2. Brebua er et større rom med plass til maks 40 personer for møte eller konferanse, og er på 50 m2. Alle rommene har prosjektor og det man trenger av utstyr til konferansen, men kan også benyttes som oppholdsrom, til turplanlegging eller bli-kjent leker på kveldstid.

Ta kontakt om du ønsker mer informasjon. Ved booking av møterom til prisene under inkluderer det enkel servering av frukt og kaffe/te. Ta gjerne kontakt om dere ønsker å bestille lunsj eller annen servering utenom.

Priser per møterom, per dag:

1. 1-10 personer: 1000,-
  2. 10-40 personer: 1500,-

To personer som sitter ved et bord og ser på kart

Viktig informasjon

Turplanlegging

Før turstart er det viktig at det gjøres et godt forarbeid med turplanlegging i samarbeid med vertskapet og kollegaer. Vi har et stort turkart som viser turmuligheter ved hytta. For sykkelutleie ta kontakt med Finse 1222, eller Haugastøl sykkelutleie. Vi ber om at det vises hensyn til andre gjester på Finsehytta under deres opphold, og at dette videreformidles til hele gruppen. Finsehytta har stille-tid mellom 23.00-07.00. Det er ikke tillatt med medbrakt drikke på Finsehytta.

Tilrettelegging

Finsehytta har god tilrettelegging for funksjonshemmede. I den nye Brebua er alt av rom og fasiliteter på et plan. I Finsehytta har vi oppholdsrom, spisesalg og WC på ett plan, med trappeheis mellom to nivå i anlegget, for å nå rom og dusj. Adkomst på grusvei noen hundre meter til hytta fra togstasjonen (sommer).

Telting

Finsehytta har dessverre ikke teltplasser. Telt kan settes opp på sørsiden av Finsevannet. Det er gratis. Teltere er fortsatt velkommen til å bruke toalett, dusj (20,- kr) og andre fasiliteter på hytta. Det er dermed mulig å sove en natt i telt og en på hytta, eller ha hele oppholdet i telt og få servert middag og frokost på hytta.